вторник, 27 май 2014 г.

Приемане на съдържание и пренос на PDF фактури в eFaktura.bg


eFaktura.bg стартира през м. май 2007 г. с първия си издател „Райфайзен Лизинг“. През изминалите 7 години системата се развива спрямо изискванията и нуждите на издателите и получателите на фактури. Започнала като среда за обмен на подписани с електронен подпис фактури, днес eFaktura.bg се е превърнала във функционално решение за оптимизация на търговските процеси.
През 2014 г. екипът на „БОРИКА – БАНКСЕРВИЗ“ добави нови функционалности в eFaktura.bg. На първо място, това е възможността за „Приемане на съдържание“ от страна на получателите на документи. В някои бизнес модели, основание за плащане е потвърждаването на съдържанието на фактурата от страна на получателя. В този случай фактурата играе роля на стокова разписка. Такова съгласие се постига чрез подписване с електронен подпис от страна на получателя на документа.
Приемането на съдържанието е възможно само след получаване на фактурата от получателя. За да бъде прието съдържанието, той трябва да разполага с професионален квалифициран електронен подпис (КЕП). eFaktura.bg се грижи да сравни ЕИК номера от КЕП с ЕИК на титуляря на получателя. Така се гарантира приемане на съдържанието от упълномощено лице за конкретната фирма. Самото подписване се извършва през web-интерфейса на системата, чрез JAVA аплет или plug-in. Това означава, че не се изисква инсталация на допълнителен софтуер (освен стандартна JAVA) при получателя.
Втората голяма промяна в eFaktura.bg, е възможността да се пренасят фактури в PDF и друг, неструктуриран формат. Структурираният PDF може да бъде прочетен чрез програмни средства и по този начин да се автоматизира неговото изпращане до получателя. В случай, че се генерира неструктуриран формат, е необходимо да се създаде допълнителен Excel файл, който съдържа: номер, дата и вид на документа, изготвил документа, име, адрес, ЕИК и email на получателя. Опционално могат да се добавят данни за референция към друг документ, клиентски номер на получателя, ДДС № и др. Този файл служи за коректно адресиране на фактурите и автоматизиране на изпращането. 
Освен за издателите, промени се извършват и в полза на получателите на фактури. С цел улесняване на регистрацията са премахнати полета с чувствителна информация, като ЕГН и телефон. Така, за да се регистрират получателите въвеждат само име и парола. В допълнение, потребителите вече могат да изтриват връзка с конкретен титуляр. Ако например лице „А“ получава фактури за „Фирма 1“ и „Фирма 2“, то ще може да прекрати получаването фактури за една от двете (или за двете) фирми по собствена инициатива. 
Всички тези промени превръщат eFaktura.bg в едно пълноценно решение, което оптимизира търговските процеси и повишава събираемостта. Проучвания показват, че издаването на електронни фактури може да доведе до спестяване на до 80% от разходите за издадени и доставени фактури, да съкрати с до 70% времето, необходимо за издаване и доставка на фактурите и да намали с до 5 дни времето, необходимо за получаване на плащане по издадени фактури.

За повече информация посетете www.efaktura.bg

Няма коментари: