вторник, 27 май 2014 г.

Алтернативните канали за онлайн плащане ще растат


Според немската организация yStats.com, общият дял на алтернативните методи за онлайн плащане към бизнеса ще нарасне с над 50%, като дигиталните портфейли и мобилните плащания се очаква да покажат най-високи нива на растеж.
Докладът на yStats.com показва, че глобалната конкуренция в онлайн плащанията ще се задълбочава, като съществуващите и нови не-картови организации ще увеличават алтернативните услуги за плащане. Amazon стартира промоция за своята login-and-pay обслужваща услуга за онлайн търговци. Google Wallet планира да увеличава платежните си услуги. PayPal започна нова брандинг кампания с фокус върху мобилните устройства, а големи играчи като Apple и Facebook се очаква да се включат в групата на алтернативните платежни провайдери съвсем скоро. Alipay пък твърдят, че са се превърнали в най-големия оператор на мобилни плащания в света, като са обработили над 100 млрд. евро през 2013 г.
В Северна Америка, дигиталните портфейли са най-големия алтернативен канал за онлайн плащания. Въпреки че ¾ от B2C плащанията в интернет се извършват с карти, като основен конкурент се очертават дигиталните портфейли.
В Латинска Америка пазаруването онлайн е споделено между различни алтернативи на картите. Това се дължи на факта, че процентът от населението, който разполага с кредитна карта е висок единствено в Бразилия. Най-използваният метод за онлайн плащания в Бразилия, след кредитната карта, е Boleto Bancario. В Аржентина е разпространен моделът, където се извършва „наложен платеж“ или кешово плащане при получаване на стоката. Популярни методи за плащане в Аржентина са и Pago Facil и Rapi Pago. В Мексико на 1-во място е плащането с карта, а на 2-ро „наложения платеж“.
В Европа до 2020 г. се очаква дялът на мобилни плащания и е-портфейли да достигне 20% от всички плащания. Към днешна дата плащанията с карта са ½ от B2C е-търговията, но се работи върху нови закони, които ще позволят на т.нар. „трети тип” платежни оператори да заемат своята ниша.
В Русия използването на карти и алтернативи онлайн канали за плащане също расте. Въпреки това преобладаващият начин за разплащане е кешовият. 
В Близкия Изток и Африка преобладава кешовото плащането при получаване на стоката. В Китай водещи са мобилните плащания и алтернативните онлайн платежни канали. В Япония е популярен алтернативния платежен канал Konbini. В ЮАР най-ползвани са кредитна карта, PayPal и банкови преводи. В Саудитска Арабия най-популярния метод за електронно плащане е автоматичния дебит през системата Sadad, докато 2/3 от плащанията са „наложен платеж“.

източник: yStats.com

Няма коментари: