петък, 30 октомври 2015 г.

Просрочени плащания в B2B сегмента при 90% от компаниите в Тихоокеанска Азия

Според доклад на Atradius - вторият по големина търговски застраховател в света, просрочените плащания в B2B сегмента в Китай започват да се увеличават и това може да окаже неблагоприятен ефект върху ликвидността на някои компании в Тихоокеанска Азия и вероятно ще повлияе върху оценката на търговския кредитен риск в B2B сегмента в региона.
62% от участвалите в проучването в Китай и 46,3% в Азиатско-тихоокеанския регион съобщават, че техните клиенти са просрочили плащания по фактури поради проблеми с ликвидността през изминалата година. Забавени плащания на фактури, дължащи се на неплатежоспособност са отчетени при 27,3% от компаниите, анкетирани в Китай и при 21,4% в Азиатско-тихоокеанския регион. Според анкетираните в Китай, броят на просрочените с повече от 90 дни фактури в B2B сегмента се е удвоил през последната година - 7,5% през 2015 г. спрямо 4,2% през 2014 г. Колкото по-дълго просрочията остават неизплатени, толкова по-голяма е  вероятността те да се превърнат в лоши и отписани дългове, което ще повлияе негативно върху паричните потоци и бизнеса.
Забавянето на китайската икономика ще доведе до влошаване на търговския кредитен риск в B2B сегмента в някои страни от Азиатско-тихоокеанския регион. Според Atradius вече са налице признаци за настъпване на верижна реакция. Така например в Австралия и Индонезия - страни чиито икономики са силно зависими от износа на суровини за Китай, общата стойност на просрочените с повече от 90 дни фактури в B2B сегмента е значително по-висока в сравнение с миналата година. Близо 23% от просрочените фактури в B2B сегмента в Австралия остават неплатени 90 дни след дължимата дата (от 6,4% през 2014 г.). В Индонезия просрочените фактури с повече от 90 дни са 12% (от 4,8% през 2014 г.).
Atradius подчертава, че приблизително 90% от анкетираните в Азиатско-тихоокеанския регион съобщават за просрочие при плащане на фактура от техни B2B клиенти през последната година (съответно 95% в Америка и 92,8% в Европа).
Анкетираните в Индия и Индонезия - почти 96% във всяка страна, са посочили просрочване на плащанията по фактури най-често от местни клиенти, докато анкетираните в Австралия (95,6%) посочват просрочени плащания най-често от чуждестранни B2B клиенти.
2% от сумите, дължими по фактури в B2B сегмента, се отписват като несъбираеми. Анкетираните компании в Хонконг са най-тежко засегнати от несъбраните вземания. За 54,4% от анкетираните в Азиатско-тихоокеанския регион вземания най-често са били отписани поради несъстоятелност на клиента или банкрут. Такъв е случаят при 67,1% от анкетираните компании в Индонезия. Невъзможност за събиране на просрочени плащания се съобщава и от анкетираните в Австралия - близо 51%, а това се отразява неблагоприятно върху бизнес климата в региона.
Източник: The Paypers


Няма коментари: