четвъртък, 19 януари 2012 г.

Как да преминете към 100% електронно фактуриране?

При стартирането на проект по електронно фактуриране, един от големите проблеми се оказва убеждаването на клиентите да получават електронни фактури. Ето няколко съвета как бързо можете да постигнете 100% електронно фактуриране.

  • Информирайте клиента относно неговите ползи, свързани с приемането на електронни фактури;
  • Осигурете бонуси, като я например намаление от цената (където и когато е възможно);
  • Потърсете възможност за автоматизиране на процесите при клиентите си, като дигитализирате и поръчката;
  • Дайте възможност на клиентите, които получават електронни фактури да отложат плащането с допълнителни 5 дни (така или иначе вие сте спестили това време, като сте заменили хартията и физическата доставка);
  • Ползвайте услугата адресна книга, която ви дава достъп до над 90 000 регистрирани получатели;
  • Не задължавайте клиентите си да правят нещо, което не желаят. Обикновено това води до влошаване на отношенията и търгвоски загуби;

Успехът в убеждаването зависи не само от добрите отношения с Вашите контрагенти, но и от прилагането на правилен подход. Успехът в убеждаването е ключов за всеки проект за електронно фактуриране. За да постигнете успех е нужно да се отнесете сериозно и да осигурите екип (или човек), които да работи паралелно с Вашите търговци. Целта на този екип е да убеждава и да обяснява ползите от електронното фактуриране за Вашите клиенти. Без никакви допълнителни разходи Вие можете да разпространявате и брошури в електронен формат. Така Вашите клиенти ще могат бързо и лесно да видят своите ползи от електронното фактуриране.
Мениджърите ключови клиенти са мястото където да се започне. Обикновено най-големите клиенти генерират най-много оборот, но са и най-трудни за комуникиране. Правилото е, че 20% от Вашите клиенти генерират 80% от оборота. Ако стартирате с големите клиенти, Вие ще може бързо да натрупате голям процент на електронните фактури за сметка на хартиените. Причините са прости, големите компании вече получават, а голяма част от тях и издават електронни фактури. Това означава, че получаване на съгласие от тяхна страна няма да е трудно. Има обаче опасност да е бюрократично. Тук идва ролята на хората, които сте натоварили с убеждаването на клиенти. Те трябва да се преборят с йерархията и да намерят точния човек, с който да комуникират. Обикновено под „точния човек“ разбираме финансовите и счетоводни отдели. Те не трябва да бъдат пренебрегвани, тъй като това може да доведе до отказ от получаване на електронни фактури. 
Истинското усилие, обаче започва след това. С малките клиенти работата е по-трудна поради няколко причини. Първо, ще се наложи да установите множество контакти, което е натоварващо. Второ, малките често се страхуват от нововъведения, тъй като се чувстват застрашени и по презумция приемат, че по-голямата компания им налага даден метод на работа за да се възползва от тях, или за да им прехвърли финансовия товар. Ето защо е много важно да се комуникира правилно и те да разберат, че електронното фактуриране не само, че няма да натовари техния бюджет, а напротив!
Допълнителна консултация как да стартирате проект за електронно фактуриране можете да получите от екипа на eFaktura.bg, на телефон 92 15 115.

Няма коментари: