Считано от 1 януари 2016 г. доставчиците, които
са сключили договор на стойност равна на или по-голяма от 5 000 CHF (4 154
евро), ще бъдат задължени да издават електронни фактури към Федералната
администрация в Швейцария.
Целта на тази
мярка е да се ускорят административните процеси в B2G сегмента и да се сведе до
минимум употребата на хартия. Използването
на електронно фактуриране ще премахне разходите по изпращане и печат, а също и ще
намали вероятността от грешки.
Въпреки че
федералното правителство е технически подготвено да получава електронни фактури
от 2012 г., използването на този модел все още не е широко разпространено.
По-голямата част от фактурите, достигащи до администрацията, са на хартиен
носител и в много случаи се налага в последствие да бъдат цифровизирани. Реално към момента едва 14% от фактурите в
Швейцария се изпращат по електронен път.
Решението на
швейцарското правителство е взето в момент, когато повече от тридесет страни по
света са се насочили към въвеждане на електронно фактуриране. За разлика от
други европейски и латиноамерикански страни обаче, в Швейцария електронното
фактуриране не се приема като инструмент за борба с данъчните измами. Швейцарският
модел е по-отворен, като за момента оставя малкия бизнес извън обхвата на
електронното фактуриране.
Източник: Edicom
Няма коментари:
Публикуване на коментар