Декретът с
номер 55, предложен на 3-ти април и обнародван на 22-ри май 2013 г., задължава
всички публични офиси в Италия (централни и локални) да приемат само електронни
фактури от техните доставчици. Доставчиците трябва да изпращат само електронни
фактури в XML формат,
подписани с Квалифициран Електронен Подпис, към общ уеб интерфейс, който
извършва редица проверки и препраща фактурите към съответния публичен офис.
Промените ще
се извършват поетапно в период от две години, като ще бъде задължително и за
доставчиците, и за публичните офиси, да пазят записи на фактурите само в цифров
формат.
Процесът ще
засегне 11 000 публични офиса, като обемът електронни фактури, които
италианската публична администрация получава за една година възлиза на 55 до 65
милиона.
Няма коментари:
Публикуване на коментар